Sneller en makkelijker toegang tot Mijn Rijnstate via een app

door Linda

Vanaf nu kunnen alle patiënten van Rijnstate gebruik maken van een app om in te loggen in patiëntportaal Mijn Rijnstate. Met de Patiënt-app heeft u uw actuele informatie over afspraken, uitslagen en medicatie in Mijn Rijnstate altijd en overal snel bij de hand op uw mobiele telefoon.

Uit onderzoek is gebleken dat Mijn Rijnstate nu door ongeveer 85% van onze patiënten wordt gebruikt. Voor het maken of wijzigen van een afspraak of om uitslagen te bekijken bijvoorbeeld. In een wereld waarin we veel gebruik maken van onze mobiele telefoon, is het een niet meer dan logische stap om ons patiëntportaal ook toegankelijk te maken via een beveiligde smartphone app.

Één keer inloggen met DigiD, daarna met een persoonlijke inlogcode

“Het inloggen met DigiD was een veel gehoorde klacht onder onze patiënten en medewerkers”, vertelt Gerdy Klein Bleumink, informatiemanager bij Rijnstate. “Met de Patiënt-app log je nog maar één keer in met DigiD, daarna met een persoonlijke inlogcode. Dat maakt het een stuk makkelijker. Daarnaast hebben patiënten hun medische informatie in Mijn Rijnstate door de app nu altijd en overal snel bij de hand. Ik verwacht dat Mijn Rijnstate hierdoor steeds vaker onderdeel wordt van de behandeling.”

Hoe werkt de app?

U vindt de app in de App Store of Google Play op uw mobiele telefoon. Zoek op ‘HiX Patiënt’ en download de app. Hoe u de app verder installeert, leest u op de pagina met uitgebreide uitleg. Hier is ook een veelgestelde vragen-pagina te vinden, mocht u er niet meteen uitkomen.

Goed om te weten: u kunt niet tegelijkertijd in de web-versie en in de app inloggen in Mijn Rijnstate. Daarnaast is het nog niet mogelijk om in te loggen in het medisch dossier van iemand waarvoor u gemachtigd bent.

Kijk voor meer informatie over de app op de website van Rijnstate.

Gerelateerde berichten