Humanitas, Rijnstad en SWOA zijn dringend op zoek naar vrijwillige medewerkers Thuisadministratie!

door SWOA

Duik jij graag de papieren in om alles te ordenen? Heb jij in beeld wat jouw maandelijkse inkomsten en uitgaven zijn? En zou jij iemand willen ondersteunen om dit ook op orde te hebben? Dan is vrijwilligerswerk bij de Thuisadministratie zeker wat voor jou!

Al met een minimale inzet kan jij iemand een steuntje in de rug geven. Voorkomen dat iemand (verder) in de problemen raakt. Bij de Thuisadministratie ga jij samen met iemand aan de slag om de (financiële) administratie te ordenen. Daar waar mogelijk zorg je dat iemand het zelf (weer) leert oppakken, zodat iemand zelf weer aan de slag kan.

Vooral nu corona het afgelopen jaar voor veel mensen consequenties had, ook op het gebied van administratie en financiën, stromen de aanvragen binnen.

Wie is de doelgroep?
Wij bieden Thuisadministratie aan alle inwoners van Arnhem die ondersteuning kunnen gebruiken.

Welke vragen komen er zoal binnen?

  • Iemands partner zorgde altijd voor de administratie. Nu die is weggevallen moet iemand het zelf oppakken. Maar hoe? Als vrijwillige medewerker ondersteun jij deze persoon bij het aanleren van het voeren van de eigen (financiële) administratie.
  • Iemand is aangemeld voor de schuldhulpverlening, maar moet de juiste papieren verzamelen om een traject te starten. Daarnaast heeft hij/zij een schuldenoverzicht nodig, maar dit lukt niet alleen. Samen maken jullie alles op orde.
  • Iemand is op leeftijd en is onzeker over het voeren van zijn/haar administratie. Zoekt iemand die 1x per maand meekijkt met de binnengekomen post, om te zorgen dat alles goed blijft gaan.
  • En alles wat daar tussen zit.

Hoeveel tijd gaat er in zitten?
Dit bepaal je grotendeels zelf! Zoals hierboven aangegeven zijn sommige mensen al geholpen met 1 á 2 uurtjes in de maand. Maar als je meer tijd wilt en kunt besteden, is het ook mogelijk om zeker een paar uur in de week aan de slag te gaan.

Wat vragen wij van jou?
De vrijwillige medewerker die we zoeken:

  • heeft goede administratieve vaardigheden
  • heeft goede communicatieve vaardigheden
  • weet bijzaken van hoofdzaken te onderscheiden
  • is betrokken bij de klant
  • ondersteunt de zelfstandigheid van de klant
  • is betrouwbaar en heeft respect voor de privacy van mensen

Dit project voldoet aan de door het UWV gestelde criteria met betrekking tot vrijwilligerswerk.

Wat levert het op?
Naast uiteraard waardering en voldoening:

  • Begeleiding en ondersteuning vanuit HumanitasRijnstad of SWOA
  • Mogelijkheid tot diverse trainingen, scholingen en intervisies
  • Je ontvangt reiskostenvergoeding (ja, ook met de fiets!)

Wil je meer informatie of wil je je aanmelden?
Neem dan contact op via info@thuisadministratiearnhem.nl. Een van ons neemt zo snel mogelijk contact met je op!

Gerelateerde berichten